Tuesday 13 September 2011

sayang...kita tidak pernah berjauhan

Assalamualaikum wbt..

apa kabar semua? hehehe...amacam title? tak tahannnn kan? hahaha... saya sedang mempersiapkan diri untuk benar-benar berjauhan dengan suami tersayang, tercinta, intan payung, permata hati dan yang sewaktu dengannya lah kan... serta anak-anak yang dua orang sedang giat membesar serta manja2, suka berpeluk-pelukan dengan mommynya ni, kalau kena marah sikit yang kecik tu mulalaa mommy i love you lah, come i give you a big kiss lah, mommy i am sorry i'll never do it again and most recently setiap kali cakap thank you mesti diikuti dengan sweetheart... sejak masuk reception class ni, mommy dah jadi sweetheart dia all the time. tau sangat dah, mesti sebab teacher kat reception tu sikit2 sweetheart kat my youngest tu. kat sini kan, all children are honey, sweethearts, dearie... semua panggilan yang manja2 belaka walaupun kat sekolah :)

most of you maybe dah biasa berjauhan dengan keluarga i.e. kerja offshore, outstations, malah ada yang terpaksa jadi weekends husband or wife or parents. as for myself, ini barulah kali ketiga pergi berjauhan dengan anak2 dan suami. kalau my husband ke mana2 tu biasalah org lelaki memang banyak berpergian kan, paling lama dia ke Madinah untuk projek universiti hari tu. pertama kali saya berjauhan dengan family, satu malam di Equatorial Bangi sbb ada kursus FISH di IBS UPM. Masa tu tak terasa apa2 sangat sbb dua malam sebelumnya suami dan anak2 teman... tapi malam terakhir saya sendiri. nasib baiklaa masa tu fakulti buat lawatan, kwn2 saya jemput makan sate kajang pulak...so taklah saya sunyi sangat kan...

kali kedua pulak, saya ke London untuk SET Competition kat House of Commons in March 2011 hari tu. dua malam kat London, serious!! saya ingat saya sukalah nak berjalan sana sini on my own kan.. last2, banyak melepak kat hotel je baca buku. petang2 melepak pulak kat london eye tu sbb hotel betul2 belakang london eye...hrrmm... boring you!!! pagi petang siang malam talipon anak2.

haa..ini insyaAllah kali ketiga. tapi kali ini, yang paling lama enam hari. kali ini juga paling jauh dari newcastle to vienna. nasib baik dulu dah pernah sampai vienna (dulu reads in 2003 ke?? tak ingat dah lama sangat!). saya ada meeting IWA YWP kat sane. seronok sbb nak ke vienna tapi rasa macam2 sbb nak tinggalkan anak2 dengan suami. yelah, biasanya saya yang siapkan untuk anak2 pagi2 nak ke sekolah, kami berdua nak ke uni etc. bukan tidak yakin dengan kebolehan suami mengurus semua (think he is well trained with UPM and London previously... i balik rumah bersih, kemas dan anak2 semua happy je).. but, saya larat ke nak tanggung rindu nanti?? huwaaa.... takpe, absence makes the heart grows fonder kan? insyaAllah...Allah knows best. semoga mengeratkan lagi kasih sayang kami suami isteri bila berjauhan...dan doa2 semoga suami kita akan lebih mengargai susah payah isteri mengurus rumahtangga. other than that, i think its good for my boys to really spend time with their dad... have some boys time together gitu kan...

sementara tu, sebelum nak pegi meeting ni, byk jugak kerja2 yg saya kena buat. amidst my thesis writing, seronok jugak buat kerja2 lain ni kan...taklah rasa begitu phd-ish sangat hahaha... ok, hope you all have a nice day and great weeks ahead! kalau ada tips berjauhan dgn family blhlaa share kat comment box ye! thanks!!

1 comment:

  1. errrr...tak pernah ada pengalaman meninggalkan anak2 selain waktu bekerja atau ke kelas. cuma sekali tinggalkan anak yg sulung selama 1 malam sebab bersalinkan anak yg kedua :P

    entahlah yea. kalau anak yg kedua tu memang rasa sayang sangat maybe sebab dia baby lagi dan manja. kalau ke dapur sekejap aje pun dia dah mengensot ikut ke dapur juga :P

    apa pun, sekali-sekala dapat "me time" pun ok juga. dapat rehat dan rawat gitu :P

    ahhhh...sebelum terlupa - dijemput menyertai Quran Digital Giveaway di blog, ya?

    http://my-internal-outlet.blogspot.com/2011/09/saya-patut-menang-quran-digital-oleh.html

    mana tahu, ada rezeki entah2 dapat ke tangan yatie. hihihi. kot2 bleh release stress sekejap daripada pikir pasal phD. hahaha.

    ReplyDelete